dijous, 22 de febrer del 2018

QUÈ HI HA DINS DE LA CAIXA MISTERIOSA?

Començarem el blog parlant d´un curt molt emotiu que hem vist en el començament de la classe, 15/02/2018. En aquest cas, tractava d´un tema interessant i que et fa pensar en el teu dia a dia. Una frase que em va recordar el vídeo al veure-ho va ser: "el que no arrisca, no gana". El motiu d´aquest record va ser perquè el vídeo en tot moment t´aconsella que es bo realitzar canvis, que si alguna cosa no t´agrada, has de canviar-ho ja que segur que si ho canvies seràs molt més feliç. Normalment, tot canvi que és a millor sempre sol eixir beneficiós per a tu.

A continuació, realitzem la nostra primera pràctica, la qual, havies  d´endevinar el que hi havia dins   d´una caixa que estava tancada i era opaca. Aquestta pràctica, al principi, pareixia tranquil·la, però conforme passava el temps, em picava la curiositat per saber que hi havia dins de la caixa. Però abans de obrir-la, havíem de seguir una sèrie de passos.

  • Primerament, havíem de dissenyar com un planning del que faríem per a endevinar el que hi ha dins de la caixa, en aquest cas, la meua companya de grup, Manuela Bricio, i jo vam posar una serie d´hipòtesis, les quals eren; menejar la caixa per a descobrir el que hi ha dins per mitjà del so que produïx. En el cas, de no descobrir el que hi ha dins, inserir un fil de ferro per la ranura per a endevinar la seua duresa. A més a més, al moure la caixa, també, podem saber la grandària de l´objecte, gran o xicotet. Finalment, moure la caixa per a saber si fa algun soroll estrany. Així, una successió de passos que el mestre ens anava guiant fins a llegar a l´últim.
  • Finalment, l´últim pas abans d´obrir la caixa, era utilitzar estratègies que havien utilitzat els companys anteriorment i a nosaltres se´ns havien oblidat, en aquest cas, utilitzem un imant per a endevinar el que hi havia dins de la caixa, i després, el mestre ens va posar un llistat                  d´objectes que podien haver-hi dins de la caixa. Nosaltres, vam triar que havien 3 piles xicotetes, per tant, encertem el que hi havia dins de la misteriosa caixa.
Aquesta activitat, es pot treballar en l´etapa d´infantil, ja que és una activitat que has de descobrir pels teus propis mètodes el que hi ha dins d´una caixa que no podem obrir. A més a més, amb aquesta activitat pots treballar les sensacions que té un xiquet amb discapacitat visual, surant el seu dia a dia, perquè ell per mitjà dels altres sentits que no són la vista, imagina tot el que li rodeja, és a dir, li posa una imatge seua en el seu cap a partir del que ell percep. També, es treballa el treball en equip que en eixa etapa és molt important.

En aquesta classe, he aprés moltes coses, una d´elles és que si treballes en equip, podem haver-hi distintes opinions però entre tots aconseguim molts més beneficis, i açò s´ha de treballar de de ben petits, ja que és molt important, sobretot en l´etapa d´infantil, si el meu company no sap fer alguna cosa li ajude, perquè pot ser que un altre dia siga al revés i jo no sàpia fer alguna cosa i siga el meu company qui m´ajude a mi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada