dijous, 3 de maig del 2018

Per què hi ha tanta diversitat a la natura?


  • La classe ha començat amb el següent vídeo:



Es pot observar en el vídeo, com s'arriba al fracàs mitjançant l'egoisme, la competència, i tots apuestos passos que no et porten a cap lloc bo. En aquest vídeo, es pot reflectir el sentiment d'egoisme i de l'intent de ressaltar per damunt d'altra persona. Aquestos dos sentiments no et porten a cap costat, més que al fracàs, perquè pot ser que et va bé durant un període de la teua vida però estàs destinat a anar al fracàs, ja que sempre vas a voler estar per damunt dels altres, i les persones així, no solen acabar molt bé.
En canvi, al final del vídeo, es pot veure com els dos que estan competint s'adonen compta que la competició no els porta a cap costat, I que si s'ajunten poden arribar a aconseguir l'objectiu que els dos persegueixen, ja que és molt semblant, per no dir el mateix. Els dos comencen a compartir i a crear un negoci juntes, i s'adonen compte que els va moltbé junts, i que no és millor el que té molt i no ho comparteix, sinó el que té poc i gaudeix del que té amb el seu entorn més proper. I açò és el més bonic de la vida, compartir amb es persones que més vols.

En quant a la pregunta de la qual partim en el tema, per què hi ha tanta diversitat en la natura?, podem començar preguntant-nos, com hem sorgit?, és a dir, l'origen de la vida. Es pot dir, que venim d'una o diverses bactéries diminutes, i que gràcies a elles ens trobem nosaltres ara, ja que elles van començar a crear éssers vius, fins arribar el primer ésser humà.

Aquesta imatge pot ser un breu resum amb dibuixos on ens mostra l'origen de la vida:


Més tard, el mestre ens va fer la pregunta que tots estàvem esperant, què és un ésser viu?.

Va començar a encenar-nos fotografies i a preguntar-nos si totes ells eres éssers vius, i la veritat que l'única il·lusa vaig ser jo que va caure en una, L'ESPONJA, ja que des del meu punt de vista era molt lògica l'explicació però després pot veure un altre punt de vista amb més sentit. La imatge que ens mostrava era una esponja marina, la qual jo afirmava que era un ésser viu, però clar, van començar a dir que hi ha supermercats on venen esponges marines, les quals segueixen sent éssers vius, I ací ja és on va entrar el meu caos, ja que, la meua pregunta era, "com va a ser l'esponja que jo utilitze per a dutxar-me un ésser viu?" Açò no em quadrava a mi.  Llavors vaig entendre que la que jo tinc en el meu bany el més segur és que no siga un ésser viu, ja que no totes el són, però que sí venen esponges marines ja que són millors per a la cura de les pells sensibles, com per exemple, la dels bebès. Ací, de nou, vaig descobrir alguna cosa que desconeixia, i, escolteu-me, mai em ficaré al llit sense saber alguna cosa nova, i la veritat que m'encanta descobrir coses noves, per a després poder donar-li-les a conèixer las meus futurs alumnes des de ben xicotets.

També, ens va manar una fitxa perquè li la donàrem a un xiquet d'entre 3 i 6 anys, perquè ens diguera quin d'elles era un ésser viu. Aquesta fitxa no la vaig poder realitzar ja que en l'últim moment, em va fallar el xiquet que m'anava a prestar la seua ajuda i no vaig poder realitzar-la. Em va impactar moltes respostes dels meus companys perquè moltes vegades eren molt gracioses.

  • La fitxa era la següent:




Continuem amb unes quantes preguntes, que el mestre no mostrava per a ell saber el que nosaltres podíem arribar a saber sobre els éssers vius.

  • Les preguntes i respotes eren algunes d'aquestes:
A.2. Quin és l'ésser viu més petit que coneixes? El poil.

A.3. Quina és l'unitat bàsica per la qual estn formats tots els éssers vius? Aquesta, la resposta és amb imatges, que són algunes d'aquestes:







A.4. Quines funcions necessita realitzar un ésser viu per viure? La respota és: "Nutrició, relació i reproducció, és a dir, les tres funcions vitals".

A.5. Com acabem de veure, hi ha només unes poquetes funcions comunes a tots els éssers vius, però observem que hi ha una gran diversitat. Quines estratègies coneixes que hagen desenvolupat els diferents organismes per a realitzar cadascuna d'aquestes funcions?




Aquesta última pregunta era més per a què nosaltres tinguèrem més informació i sapiguèrem més coses sobre els èssers vius.

Per a acabar, el mestre ens va mostrar una definició més teòrica sobre, "què és un ésser viu?", la qual us mostre tal com ell la va posar:
  • Un ésser viu és un conjunt d'àtoms i molècules, que formen una estructura organitzada i complexa, que es relaciona amb l'ambient amb un intercanvi de matèria i energia d'una forma ordenada, i que té la capacitat d'exercir les funcions bàsiques de la vida que són la nutrició, la relació i la reproducció, de tal manera que els éssers vius actuen i funcionen per si mateixos sense perdre el seu nivell estructural fins a la seua mort. 
Com a conclusió dir, que m'ha encantat el començament d'aquest tema, que m'encanta ser il·lusa i descobrir coses noves, i que açò, us servisca a molts de referència perquè no tingueu por a preguntar gens, que ho feu, ja que no és més ximple el que pregunta qüestions simples, sinó que el més ximple és aquell que no pregunta alguna cosa que no saps i es calla. Moltes vegades, no eres tu solament el que no sap aquesta pregunta però sí eres la persona més valenta que s'atreveix a preguntar-la i açò és d'admirar també. Pot ser que siga il·lusa ara, però acabaré els meus estudis sense dubtes ni cap pregunta que se'm que en el tinter, i al llarg de la meua vida seguiré preguntant, i seguiré orgullosa de ficar-me al llit aprenent coses noves, ja bé per adults com per xiquets ben xicotets, que ells moltes vegades són molt grans i experts mestres de la vida.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada